Dyslexie žáka ZŠ
Za úpravu a gramatiku příspěvku zodpovídá autor
Pracoval jsem se žákem 8 třídy u něhož byla diagnostikována těžší forma dyslexie.
Michal je pohodový kluk, kterého hned tak nic nerozhází. Uvědomoval si problémy v učení a chtěl situaci řešit. Velmi dobře spolupracoval. Vyprávěl mi jak moc by se chtěl dostat na školu, která by jej bavila a naplňovala, ale prospěch, který je požadován byl nesplnitelný.
Ve čtvrtletí mu vycházeli 3 a 4.
Začali jsem vyklepávat, různé fráze, které často slyšel ve škole:
Ty jsi dyslektik....
Ty to nedokážeš....
Ty se ani nesnaž......
Ty jsi hloupý...... často používala p. učitelka a to i hrubší výrazy
Po čase se objevila velká sebelítost, že na to nemá.
Lituji se, že jsem Dys.
Lituji se, že nemám lepší známky
Lituji se, že se mi posmívají
Tyto bloky velmi rychle odpadaly, a Michal začal být uvolněny a začal chrlit jednu věc za druhou.
Při hodině se nedokáži soustředit
Při hodině je velký hluk
Při hodině si každý dělá co chce
Vadí mi jak mě pošťuchuje soused
Vadí mi jak vykládá p. uč. látku
Vadí mi, že nestíhám psát zápisky
Vadí mi jak na mě spěchají
Pracovali jsme dlouho, ale na konci bylo velké uvolnění a Michal se cítil velmi dobře.
Maminka se naučila vyklepávat, aby mohli doma pracovat. Míša má velké štěstí, že ho doma podporuji a pomáhají mu.
Minulý týden mi psala maminka, že byla na třídní schůzce a Michal bude mít na vysvědčení jen pět 3 a ostatní dvojky. Tím je velká naděje, že se dostane i na vytouženou školu.
Certifikovaný terapeut EFT
Hana Hudáčová