TERAPEUT ENERGETICKÉ PSYCHOLOGIE EFT

AKREDITACE MŠMT

BUT infoSTUD

 PRAKTIK KVANTOVÉ LÉČBY  

CERTIFIKOVANÝ VÝCVIK 

BUT infoSTUD

Dětské problémy

Vytisknout

Poruchy učení u dětí základní školy

Napsal Sindy dne .

Za úpravu a gramatiku příspěvku zodpovídá autor


Lehký stupeň dyslexie, nevyhraněná lateralita, pomalé tempo psaní, deficity v oblasti vizuálního vnímání a vizuomotorické koordinace s negativním vlivem na kvalitu psaní a čtení.


  Pracuji jako učitelka na základní škole ( 8 let praxe). Přemýšlela jsem, jak zařídit, abych mohla používat metodu EFT u školních dětí. Hledala jsem prostor, protože ve škole to není možné, navíc mám negativní zkušenosti s některými rodiči se zaváděním „novinek“. Už v září jsem oslovila rodiče vytipovaných dětí a nabídla jim odkaz na informace o metodě. Od října jsem pak mohla začít s prací v prozatímních prostorech . Náhoda ( vím, že není ) tomu chtěla, že jsem nedávno dostala nabídku v centru v místě mého bydliště ( masáže, reflexní terapie,……). S paní, která tu pracuje již pár let, chceme vytvořit centrum , kde bych se oficiálně specializovala na poruchy učení u dětí. Pravidelně docházejí dva malí klienti. Popíšu případ jednoho z nich ( druhý je často nemocný, takže jsme na začátku).


  Malý klient ( 10 let) chodí ve 14 denních intervalech dle přání rodiče. Pracuji s ním maximálně 50 minut. Předešlá léčba výše uvedených potíží spočívala v reedukačním programu PPP ( poradna ) od ledna do dubna 2007. Navíc trpí ekzémem na rukách, který se poprvé u něj objevil na přelomu 1. a 2. třídy.
  S čím pracujeme: velice pomalé pracovní tempo v psaní, křečovité držení psacího náčiní ,velká chybovost v přepisu textu ( až sociálně neúnosné ) , záměna velkých psacích L, S, Z, F, H, nízké porozuměním čteného textu. Celkově se také projevuje nesamostatnost v běžných úkonech ve třídě ( příprava pomůcek, samostatný zápis úkolů, reakce na změny činnosti ).


  Začali jsme s pracovním tempem. Ťukali jsme Jsem z té pomalosti nervózní SJS =7, Klepe se mi při psaní pravá ruka, Potí se mi pravá ruka, Klouže mi pero SJS=9, Vadí mi, že se mi potí obě ruce, Jsem nervózní, že to nestihnu SJS=8 . Při dalším sezení jsme se vrátili a doťukávali, pokračovali jsme : Pletu si velké psací S, L, Mám křeče v malíčku a prsteníčku na pravé ruce , Strach, že si spletu psací velké S,…..ve větách, Strach ze známky na vysvědčení. Sám si řekl, že chce ťukat i ekzém (I když mi vadí, že mám hrubé ruce, jsem šikulka a na co šáhnu, to mi jde).Při dalším sezení zbylé SJS rychleji klesalo a provedli jsme rozhodnutí Bezpečně poznám a napíšu velké psací…… Opět jsme ťukali i ekzém ( Vadí mi, že si ekzém musím mazat, že svědí večer , že nemůžu do bazénu, ekzém si drbu. Při koupání mi zbělela kůže a pak se mi ráno trhala , Lechtá mě ekzém na dlaních , ).


  Poslední sezení koncem listopadu: ruce se mu již nepotí, křeče zmizely, písmenka, která si pletl napíše správně, nejvýraznější pokrok nastal v rychlosti psaní ( před terapií stěží napsal diktát běžného rozsahu v přijatelném čase, musel přeskakovat věty, které nestihl napsat, opis z tabule byl časově téměř nad jeho síly). Diktát nyní napíše mezi prvními a má z toho upřímnou radost. Nedávno napsal ve volném psaní příběh v rozsahu celé stránky A5( to by dříve bylo nemožné ) a stačil nám ho ve třídě i přečíst. Ještě máme spoustu práce ( např. správný přepis bez chyb ) a postupně se tím prokousáváme. Ekzém se zatím výrazně nezměnil.


Zdraví Dráža , Certifikovaný terapeut EFT