Problémy v první třídě
Za úpravu a gramatiku příspěvku odpovídá autor.
Maminka prvňačky Aničky byla nešťastná z toho, že holčička je pomalá, nestíhá tempo ve třídě, zapomíná a bojí se, že začne dostávat ve škole černé puntíky. Doporučila jsem, aby poprve přišla maminka bez holčičky.
Ťukaly jsme: I přesto, že... mám ji ráda a příjímám ji(nebo mám se ráda a přijímám se)
...je Anička pomalá
...nestíhá věci ve škole
…zapomíná učebnice
...štve mě, že jí to tak dlouho trvá
...že jí musím všechno říkat 100x
...že ji musím pořád kontrolovat.
Technikou příběhu jsme odťukaly příhodu, kdy A. Zapomněla v družině vánoční dárky a nemohla je odpoledne na kroužku předat kamarádkám a maminku to vytočilo a zklamalo
V tomto okamžiku se naprosto změnil náhled maminky na situaci. Ťukaly jsme dál
...mrzí mě, že se nechám vytočit a křičím na ni
….mám výčitky, že jsem na ni moc přísná
….mrzí mě, že bych chtěla doma vytvořit pohodu a nezvládnu to
….strach, že nebude stíhat
….strach, že bude dostávat špatný známky.
Na druhém sezení jsme pracovaly s Aničkou
I přestože …. maminka mě má moc ráda a jsem její princezna
…vadí mi, že jsem pomalá
….vadí mi, že na mě musí ostatní čekat
….vadí mi, že jsem mezi posledními
….chci to mít narovnaný
...dlouho přemýšlím, bojím se, že něco zapomenu
...strach, že zapomenu učebnice na úkoly
(odťukaly jsme několik příhod, kdy něco zapomněla a byl z toho průšvih)
...strach, že se bude maminka zlobit
….strach, že na mě bude křičet
...je mi líto, když křičí
...chci, aby se usmívala
Ptala jsem se, jak by chtěla, aby to ve škole vypadalo. Říkala, že teď je mezi posledníma, ale dřív bývala v prostředku a chtěla by, aby to tak bylo zase. Podle toho jsme jejími slovy vytvořily rozhodnutí na závěr.
I přesto, že jsem mezi posledníma, rozhoduji se sebe i maminku překvapit a být zase v prostředku.
Na další terapii už se neobjednaly, ale potkala jsem obě po měsíci a byly rozzářené, protože školní problémy jsou minulostí a Anička už ve škole zvládá všechno jako ostatní.
Podpis : Dagmar Grňová
Jungmannova 1439, Hradec Králové
tel. 721 841 802
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
http://efthk.wz.cz/
Maminka prvňačky Aničky byla nešťastná z toho, že holčička je pomalá, nestíhá tempo ve třídě, zapomíná a bojí se, že začne dostávat ve škole černé puntíky. Doporučila jsem, aby poprve přišla maminka bez holčičky.
Ťukaly jsme: I přesto, že... mám ji ráda a příjímám ji(nebo mám se ráda a přijímám se)
...je Anička pomalá
...nestíhá věci ve škole
…zapomíná učebnice
...štve mě, že jí to tak dlouho trvá
...že jí musím všechno říkat 100x
...že ji musím pořád kontrolovat.
Technikou příběhu jsme odťukaly příhodu, kdy A. Zapomněla v družině vánoční dárky a nemohla je odpoledne na kroužku předat kamarádkám a maminku to vytočilo a zklamalo
V tomto okamžiku se naprosto změnil náhled maminky na situaci. Ťukaly jsme dál
...mrzí mě, že se nechám vytočit a křičím na ni
….mám výčitky, že jsem na ni moc přísná
….mrzí mě, že bych chtěla doma vytvořit pohodu a nezvládnu to
….strach, že nebude stíhat
….strach, že bude dostávat špatný známky.
Na druhém sezení jsme pracovaly s Aničkou
I přestože …. maminka mě má moc ráda a jsem její princezna
…vadí mi, že jsem pomalá
….vadí mi, že na mě musí ostatní čekat
….vadí mi, že jsem mezi posledními
….chci to mít narovnaný
...dlouho přemýšlím, bojím se, že něco zapomenu
...strach, že zapomenu učebnice na úkoly
(odťukaly jsme několik příhod, kdy něco zapomněla a byl z toho průšvih)
...strach, že se bude maminka zlobit
….strach, že na mě bude křičet
...je mi líto, když křičí
...chci, aby se usmívala
Ptala jsem se, jak by chtěla, aby to ve škole vypadalo. Říkala, že teď je mezi posledníma, ale dřív bývala v prostředku a chtěla by, aby to tak bylo zase. Podle toho jsme jejími slovy vytvořily rozhodnutí na závěr.
I přesto, že jsem mezi posledníma, rozhoduji se sebe i maminku překvapit a být zase v prostředku.
Na další terapii už se neobjednaly, ale potkala jsem obě po měsíci a byly rozzářené, protože školní problémy jsou minulostí a Anička už ve škole zvládá všechno jako ostatní.
Podpis : Dagmar Grňová
Jungmannova 1439, Hradec Králové
tel. 721 841 802
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
http://efthk.wz.cz/