TERAPEUT ENERGETICKÉ PSYCHOLOGIE EFT

AKREDITACE MŠMT

BUT infoSTUD

 PRAKTIK KVANTOVÉ LÉČBY  

CERTIFIKOVANÝ VÝCVIK 

BUT infoSTUD

Vytisknout

Stres ve škole

Za úpravu a gramatiku příspěvku zodpovídá autor

 

Stres ve škole před a při hodinách dějepisu..alespoň tak to nejdřív vypadalo...!!
(poznámka Sindy)

Katka nám poslala detailně popsaný případ, ve kterém použila velké množství technik z kurzu a ve kterém je krásně vidět jak lehce se dá odhalit pravá příčina problému když víme, kde ji hledat (paralela problémové situace a příslušné situace, ve které jsme se danné chování nebo myšlení naučili.

Všiměte si otázek na odhalení zóny jistoty klienta, správného intuitivního použití "dětské afirmace v polarizaci systému, odhalení čtení myšlenek, příčiny a následku (vousy a neusmívá se) atd. Kateřina měla starost,že to bylo dlouhé a nemohla se dobrat příčiny, ale to vůbec nevadí, nejde nám o rychlost, ale o kvalitu o té se myslím v této ukázkové terapii nedá vůbec pochybovat. Dávám 1*! Sindy

Terapeuticý rozhovor:

Ter. máš stres jen při hodinách dějepisu
Kl. ne, jsem nervózní často, ale při dějepisu nejvíce

Ter. jak to děláš, že máš stres
Kl. no, začne se mi dělat špatně a svírá se mi hrdlo a špatně se mi dýchá a nemohu mluvit

Ter. pokud je to nejsilnější u dějepisu, co myslíš, že to způsobuje
Kl. nevím...

Ter. představ si co by to mohlo být, čím je to způsobeno
Kl. asi,že se bojím učitele

Ter. je zlý?
Kl. ne, ale vypadá tak a říká se o to o něm

Ter kdo to říká
Kl. Spolužáci

Ter. a oni to vědí ? jak to můžou vědět, je to pouze jejich názor, ty si máš vytvořit svůj vlastní
Kl. když on vypadá tak zle

Ter. jak?
Kl. má vousy a moc se neusmívá

Ter. vousy nosí kdekdo a k úsměvu nemá asi důvod, to neznamená , že je zlý, ublížil ti?
Kl. Ne

Ter. a křičí o přestávkách, že zlobíme
Kl. pouze se snaží vás uklidnit a nezná jinou formu jednání, chudák odnesou to asi jeho hlasivky

Ter. no to kdyby jsem mu to sdělil...hahaha
Kl. vidíš už o něm mluvíme a ty se i usměješ

Ter. kdyby jsi měl sdělit na stupnici od 1-10 jak velký strach máš z pana učitele než jsme se o tom začali bavit
Kl. tak myslím, že 8

Ter. a teď?
Kl. no asi 4
Ter. jak teď nazýváš ten podivný pocit před a při hodině dějepisu? Je to strach, obavy , stres, nervozita...
Kl. nervozita, že něco zkazím a učitel se rozčílí
Ter. tak ne jak vypadá, ale že ty něco pokazíš
Kl. ano, stává se mi to..

Ter. při jiné situaci ?
Kl. ano, vždycky když něco udělám špatně otec se hrozně rozčílí

Ter. otec?
Kl. no pan učitel mi ho připomíná, nemyslím, jako jak vypadá, ale je jedinej učitel na škole, jinak máme samý učitelky a já s nimi vycházím dobře

Ter. Otec se rozčílí opravdu vždycky, když něco uděláš špatně?
Kl. ne, vždycky, jen, když mu něco zatajím, nesdělím mu to včas

Ter. např.?
Kl. špatné známky, že jsem něco neudělal co jsem měl, že jsem byl zlý na sourozence apod.

Ter. odsouváš nepříjemné věci na pozdější dobu a ty potom narůstají až tvůj otec vybuchne, stejně jako sopka , ta si také všechno hezky nastřádá a pak to pustí a ta spoušť co potom zbude, je stejná jako ten tvůj strach, nervozita , která v tobě stále roste.
Co vidíš pozitivního na tom, že neříkáš otci věci přímo a odsouváš nepříjemné zprávy na potom?
Kl. mám čas připravit si obhajobu věcí, které jsem udělal špatně

Ter. a normálně čas nemáš nebo ti nedá prostor k obhajobě?
Kl. no nedá mi prostor, rovnou začne křičet a rozčilovat se

Ter. ten prostor si musíš vytvořit právě sám, tím,že to otci sdělíš ihned bez obalu a nezbude již prostor pro otcovu zlobu, která je tak velká jak ty dovolíš aby rostla, vyplň prostor pro zlobu přiznáním svých občasných selhání a vysvětlení z jakého důvodu k nim došlo, to jistě otec pochopí a již nebude mít důvod-prostor k rozčílení a zlobě.


Proces eft základní recept:

Poté jsem se zeptala na jak by formuloval svůj problém, formulace zněla neumím sdělit otci nepříjemné věci dříve než se rozčílí, stanovil si sjs na 6 , použila jsem základní recept, přesto, že nejsem schopen sdělit otci nepříjemné věci dříve než se rozčílí mají mne můj otec a matka rádi a přijímají mne takového jaký jsem/schválně jsem použila formulaci, že ho přijímají rodiče, i přes jeho vyšší dětský věk/ po procesu sjs se snížila na 1 a po dalším procesu s formulací i přes zbývající neschopnost sdělit otci nepříjemné věci.... , byla sjs klienta na 0.


Po rozhovoru asi 14 dní schůzce mi klient oznámil, že z dějepisu prospívá chvalitebně, učitel je v pohodě, není zlý jak si myslel a otci sděluje nepříjemné zprávy hned , třeba formou sms.

dokáže si obhájit svůj názor, vytvořil si pro to prostor a otci zmizel prostor k rozčílení .

Rozhovor byl dlouhý a nějak jsme se nemohli dobrat vyťukávání, měnily se aspekty problému, byla jsem z toho trochu nervózní, že se nemůžeme dobrat té příčiny problému, ale vše bylo tak jak to mělo být, šlo to svým tempem se zdárným výsledkem.

Kateřina Bukolská