Sindy tipy na úspěch a peníze

Vytisknout

Má váš styl vliv na váš úspěch?

Napsal Institut energetické psychologie dne .

MÁ TO, JAK VYPADÁTE VLIV NA VÁŠ ÚSPĚCH? 

 

Server Podnikatel.cz mě oslovil abych odpověděla na pár otázek. Zde jsou i s tím, co jsem jim odepsala:

  1. Čím to, že vhodně oblečený člověk působí sebejistěji a profesionálněji? Skutečně mohou dobře padnoucí oblek nebo kostýmek přispět k úspěchu obchodní schůzky? Co všechno o nás může oblečení prozradit?

V různém oblečení se každý cítíme jinak. Když si oblékneme džíny a tenisky, chodíme jinak, chováme se jinak, než když máme například oblek, kravatu nebo šaty a lodičky. Náš postoj má vliv i na naší psychologii. Vzpřímený rovný postoj vyvolává v těle jiné reakce než uvolněný či "zhroucený". Proto nám dobře zvolený oděv může pomoci cítit se jistěji. Většina z nás má také tendenci se srovnávat a pokud přijdeme na schůzku s někým kdo je  v perfektním obleku, ze kterého čiší sebejistota a profesionalita a my máme nevhodný oděv, může nás to rozhodit, cítíme se hloupě, trapně a to na sebejistotě nepřidá a má to vliv i na výsledek jednání. V určitých profesních výšinách  je mnoho vizuelních znaků, podle kterých se určuje s kým je vhodné a nevhodné obchodovat. Nedávno se ke mně na styling objednal mladý muž. Změnili jsme mu šatník a změnilo se všechno. A pak jak řekl už nebyla cesta zpět. Když se chystal na pravidelnou akci do Německa znovu mě oslovil a tak jsme ho oblékli na akci. Když se vrátil, byl nadšený. Velcí hráči se k němu chovali úplně jinak než minule, respektive ho vůbec zaregistrovali. Pochválili mu oblek a kravata (kterou si vzal jen díky důvěře v můj odhad, jinak by neprošla) ukázala, že je to někdo kdo má odvahu. Cítil se skvěle, vzali ho mezi sebe a jeho investice do oblečení se mu vrátila. 

 

2. Jaké oblečení nám naopak může při obchodní schůzce uškodit?

 

Jakékoli, které nevystihuje situaci, je nevhodné, nevyjadřuje úctu a respekt. Jednou jsem potkala známého, prohodili jsme pár slov a mezitím mi prozradil, že jde na obchodní schůzku. Na sobě měl šortky a žabky... Na můj zděšený dotaz, jestli tam jde takhle mi řekl, že mu to nevadí, že je v pohodě. Že se cítí dobře. Když jsem se ho zeptala, jestli má pocit, že tímhle  někomu s kým jde na schůzku vyjadřuje respekt, řekl, že takhle ho to nenapadlo. Pokud by někomu on nabízel milionový obchod, možná by se to dalo za určitých okolností odpusit. Ale jít na schůzku, ze které chci odejít se zakázkou v žabkách je nevhodné. Vždy je lepší vypadat uctivě než "nestojíte mi ani za to, abych se kvůli vám oblíkal..." 

 

3. Proč je pro podnikatele důležité, aby investovali i do svého zevnějšku? Pochopili to už i Češi?

 

Češi mají značné rezervy, kdykoli se zúčastním nějaké obchodní akce jsem překvapená, jak málo Čechů se umí hezky a vkusně obléknout.  Když se letadlem vracím odněkud ze světa nemusím se při přestupu dívat na název destinace, že to letí do Prahy poznám podle lidí co tam sedí... bohužel. Myslím, že ve srovnání se zahraničím, máme v tomto ohledu nekonečné rezervy. 

 

4. Patří oblečení a celková péče o tělo k dobrým vizitkám podnikatelů?

 

Rozhodně. Máme vizitky, letáky, webovky...ale hlavní tváří jsme stále my sami. A jak se říká: nikdy nemáme druhou šanci udělat první dojem. V zahraničí jsem se naučila jak důležité je v byznysu dobře vypadat a dbát o sebe. I nezdravý vzhled může odradit partnera od byznysu.

 

5. Jak a s čím mohou stylisté a vizážisté podnikatelům pomoci?

 

Stylisté a vizážisté mohou pomoci podnikatelům vytvořit osobní styl, naučit je jak se starat o vlasy, tvář a hlavně ušetřit spoustu peněz. Mnoho lidí nakupuje, ale věc potom přinesou domů a ta k ničemu nesedí, nehodí se... Pro podnikatele je i velkou časovou výhodou, když zná své "modely", které může bez zkoušení rychle a kdykoli obléknout, spolehnout se na ně a udělat vždy ten správný dojem. 

Pokud se chcete se mnou změnit, podívejte se sem: 

http://modnikouc.cz/index.php/sluzby.html

Sindy Katayama

www.modnikouc.cz

www.eft.cz

www.sindykatayama.cz

 

P.S. V mém programu věnovaném úspěchu a penězům www.fabrikanapeníze.cz je k tomu v lekci "JAK SE PRODAT (určit svou cenu, najít klienty atd.)  ještě vtipné audio  o tom, jak můj styling nebyl to pravé.., tak jsem vám ho dala ještě sem.